dieťa stredný rod, jednotné číslo, substantívna paradigma
N |
(jedno) | dieťa |
preferencie jej potomkov. Ak vaše |
dieťa |
ohŕňa nos nad mrkvovými kašičkami |
✋ |
G |
(bez) | dieťaťa |
individuálny plán rozvoja osobnosti |
dieťaťa |
a plán osamostatnenia. Individuálny |
✋ |
D |
(k) | dieťaťu |
pozitívnym smerom. To znamená, že |
dieťaťu |
sa nemá pripomínať len to, čo |
✋ |
A |
(vidím) | dieťa |
majú zákonom dané, že rok zadržia |
dieťa |
v dojčenskom ústave, aby sa |
✋ |
L |
(o) | dieťati |
všetko, čo videla a počula o |
dieťati |
. Všetko si uchovávala v srdci |
✋ |
I |
(s) | dieťaťom |
práve spôsob komunikácie učiteľa s |
dieťaťom |
, ktorý potláča tento hnací motor |
✋ |
stredný rod, množné číslo, substantívna paradigma
N |
(dve) | deti |
karneval, v mestskom parku mohli |
deti |
vešať vtáčie Valentínky, či |
✋ |
G |
(bez) | detí |
ktorí pracujú s rodinami menších |
detí |
. Na ilustráciu vám ponúkame |
✋ |
D |
(k) | deťom |
generáciou — rodičia povedali |
deťom |
, aby šli von a hrali sa, a |
✋ |
A |
(vidím) | deti |
Ešte tam žije. Je hasič. Má dve |
deti |
. Mama býva s nimi.“ „A otec? |
✋ |
L |
(o) | deťoch |
nám vidí užšie, preto pri malých |
deťoch |
s neveľkým vekovým rozdielom bude |
✋ |
I |
(s) | deťmi |
kupujú rodičia s 10 a 15 - ročnými |
deťmi |
.“ Predaj podľa nej klesol najmä |
✋ |